Máte problém s výmenou oleja?

20.08.2013 14:00

Aký olej chcete mať vo svojom zariadení ?

 

 

 

Je potrebné udržiavať mazací olej v čo možno najčistejšej podobe, aby čo najmenej strácal svoje mazacie a chladiace schopnosti. V praxi je ale vystavený extrémnym podmienkam akými sú vysoké teploty, zlúčeninám uhlíka, nečistotám rôzneho druhu a veľkosti, vode, paliva, glykolu atď.

 

Bežne používané filtračné zariadenia zachytávajú len relatívne veľké častice. Účelom týchto zariadení teda nie je, aby olej bol čistý, ale to aby zachytili čo najviac častíc, ktoré by mohli zapríčiniť bezprostredné poškodenie motora. Výsledkom je, že olej je po relatívne krátkej dobe silne znečistený odpadovými látkami, čím stráca svoje mazacie schopnosti. Nastáva potom čas na výmenu oleja. Napriek tomu aj po výmene oleja zostáva v systéme veľa nečistôt, čo je základným predpokladom pre nové znečistenie.

 

Všetky súčasné motory i napriek pravidelnej výmene oleja v odporúčaných intervaloch sú neustále kontaminované tuhými a kvapalnými nečistotami.

 

Používanie nových druhov biologických palív, akými sú etanol a bioplyn, má rovnako svoje špecifiká. Výrobcovia odporúčajú v týchto prípadoch častejšiu výmenu oleja, čím ale dochádza k zvýšeniu prevádzkových nákladov. S použitím nášho Oil Processora už nikdy nebudete musieť meniť olej. Oil Processor je by-pasový čistiaci systém, ktorý vie odstrániť ako pevné, tak i kvapalné nečistoty. Oil Processor je pripojený do hlavného mazacieho systému motora ako prídavné zariadenie s nízkym prietokom a bez vplyvu na tlak oleja a jeho prietok v motore. Oil Porcesor pracuje za chodu motora a čistí olej v mazacom systéme.

Konvenčné systémy čistenia oleja sa skladá z jednoduchého plnoprietokového filtra ,ktorý odstraňuje iba relatívne veľké častice .Účelom tohto filtra nie je vyčistiť olej ,ale zachytiť veľké častice ktoré môžu spôsobiť okamžité poškodenie motora. Nakoniec i tak takýto olej obsahuje veľa odpadových častíc pri ktorých sa stráca efektívnosť mazania. Samozrejme následne musíte vymeniť olej, ale i tak vám zostane vela odpadových látok v systéme, čo znamená že sa rýchlo znečistí znova.V skutočnosti, väčšina motorových vozidiel a strojov pravdepodobne fungujú s takýmto olejom, čo znamená že sú neustále kontaminované a to i napriek výmene oleja v odporúčaných intervaloch. Okrem toho, použite biologických palív ako je etanol a bioplyn, spôsobia silnejšie znečistenie oleja.

V dôsledku  toho boli výrobcovia takýchto palív, nútený doporučiť signifikantne  kratšie intervaly  medzi  výmenami oleja u takýchto vozidiel. Avšak ,výmena oleja v kratších intervaloch vedie k vyšším nákladom na údržbu  a značné  nepríjemnosti s odpadovým olejom.

 

 Krok 1: odstránenie malých škodlivých častíc

 

 Oil procesor  je progresívny filter, odstraňuje oveľa menšie častice ako bežné plnoprietokove filtre. 90% znečisťujúcich látok v oleji sú menšie ako 5 mikronov . Častice 2 až 20 mikronov môžu byť obzvlášť škodlivé, pretože môžu prejsť do hydrodynamického mazania cez klasický filter. Filtračná jednotka sa skladá z postupného filtra ,ktorý  absorbuje veľké množstvo častíc kvôli jeho jedinečnej konštrukcii. Tu sa odstraňujú častice až do 1 mikronu.(1/1000). Oil procesor dopĺňa obyčajný filter , ktorý kvoli rýchlejšiemu prietoku odoberie častice okolo 40 mikronov.Ak je pripravená filtračná jednotka ľahko sa pripojí na výstup z motora / olejové čerpadlo a potom smerujúci tlak ide  dopredu  do odparovača jednotky. Filter je možné použiť i samostatne ,ako jednoduchý obtokový filter. V tomto prípade je spätný olej privádzaný späť do motora. Filtračný prvok je lahko meniteľný pomocou konektora  Twist ABA.

 

 Flexibilné pripojenie k filtru ( Inlet )

Tlakové potrubie je pripojené k motoru, kde je tlak oleja. Potom čo bol olej prečistený sa privádza späť do motora alebo nádrže. Systém pracuje pri nizkej prietokovej rýchlosti  asi 0.25l/min a nemá vlyv na tlak oleja  alebo prietoku. Ak nieje k filtračnej jednotke pripojený odparovač, tak  filter sa používa  samostatne a prečistený olej sa vracia späť do motora. 

 

Krok 2: odstránenie prchavých látok

 

Voda ,korozívne kyseliny ,zvyšky paliva ,glykol a síra sa odparia v odparovacej jednotke .Čistý olej z  Oil procesora možno napájať späť do motora ,alebo do odparovača jednotky ktorá odstráni prchavé látky . Jednotková vykurovacia doska je navrhnutá tak , aby olej ktorý tečie cez túto vykurovaciu  dosku bez  tlaku

nebol poškodený! Varná doska vo výparníku sa zahrieva do správnej teploty ,kedy sa vyparuju prchavé látky ,bez poškodenia oleja . Jednotka je polovodičovo riadená a nevyžaduje žiadnu teplotnú reguláciu. Táto vykurovacia doska je pripojená cez ovládacie relé ,ktoré dodáva prúd do odparovača len pri bežiacom motore.

Prívod z filtračnej jednotky sa vykonáva pomocou špeciálneho spojenia ,ktorý umožňuje nízky prietok aj cez tanier .Návrat čistého oleja môže byť pripojený na odvetranie kľukovej skrine .Spotreba paliva  by mala byť nižšia asi o 1 – 5%.Výstup pre odparené látky môže byť napríklad pripojený k odlučovaču oleja v motore tak aby sa vyparený zvyšok vrátil do motora pre spalovanie. Otvor pre olej z filtračnej jednotky ,špeciálne ABA Twist ( vnútorná spojka ) umožňuje nízky a rovnomerný tok cez dosku. Návrat čistého oleja do motora môže byť pripojený  na odvetranie kľukovej skrine.

 Elektrické pripojenie prístroja (Varnej dosky ) cez ovladacie relé ( > 50 ) ktorý dodáva prúd do odparovača len vtedy ked je motor v chode. Polarita na odparovaciu jednotku je irelevantná.